اندازه گیری ضربان قلب با اپل واچ
نوشته شده توسط : علی افشار

اپل واچ هم مانند سایر ساعت های هوشمند، قابلیت های بسیاری دارد که اندازه گیری ضربان قلب نیز یکی از همان مشخصه هاست. بسیاری از اسمارت واچ ها و یا حتی بند ساعت ها نیز از این قابلیت برخوردار هستند اما نکته اینجاست که دقت آنها چندان بالا نیست و اپل این کار را در ساعتش به گونه ای دقیق تر انجام می دهد.

این شرکت تلاش نموده دقیق ترین میزان ضربان قلب را با سنسورهایی که در بخش پایین ساعت قرار داده به دست آورد. حال به واسطه اطلاعاتی طراحی سایت که خود کمپانی یاد شده منتشر نموده، می توانیم آگاهی بیشتری در خصوص نحوه کارکرد این سنسورها داشته باشیم.

سنسور ضربان سنج در ساعت اپل از یک تکنولوژی به نام «فوتوپلتیسموگرافی» استفاده کرده و زمانی که بر روی مچ دستتان قرار دارد، هر ده دقیقه یک بار عملیات سنجش را به شکل خودکار انجام داده تا همواره اطلاعاتی کامل به کاربر ارائه کند.اما تکنولوژی فوتوپلتیسموگرافی چگونه کار می کند؟ در بخش پایینی ساعت اپل دو LED سبز رنگ وجود دارد رژیم لاغری که هر ده دقیقه، با سرعت صدها بار در ثانیه خاموش و روشن می شوند. سپس دو دیود حساس به نور، با استفاده از نور LED جریان خون در مچ را اندازه گرفته و در نهایت ضربان قلب به شما اعلام می گردد. در این میان و جهت اطمینان، اینفرارد نیز یک بار دیگر و هر ۱۰ دقیقه یک بار ضربان قلب شما را اندازه می گیرد.جهت دریافت نتیجه ای بهتر و داشتن سنسوری با دقت بالاتر، اپل می گوید که بهتر است ساعت را به شکلی تقریبا محکم و به صورتی که باعث ناراحتی نگردد، بر مچ دست خود ببندید. هرچند که در صورتی که ساعت با آزادی بیش از حدی بر روی مچ دست بسته شود، بازهم سنسورها کار خواهند کرد اما دقتشان را نمی توان تضمین نمود.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: